Khamis, 25 Februari 2010

Tapak kaki Rasulullah S.W.T


Hampir 2 bulan saya berada di Bumi Anbia' yang penuh keberkatan,alhamdulilah semuanya berjalan dengan lancar dan baik dengan berkat doa ummi yang tercinta dan juga orang yang sentiasa mendoakan kejayaan saya di sini..Nak dijadikan cerita 2 hari lepas seorang sahabat saya menawarkan untuk menziarahi tempat2 yang bersejarah di Bumi Anbia' nie dengan menaiki keretapi dengan mengambil masa 6jam perjalanan...

Alhamdulilah tepat2 pukul 7 pagi saya dan 2 orang sahabat sampai juga di destinasi yang dituju yakni Bandar Halab,Syria...Hampir 3 jam saya berjalan ke sini dan sana akhirnya seorang sahabat saya menceritakan di Bumi Halab terdapat satu Jamik' (masjid) yang dinamakan Jamik' Karimiah terdapat tapak kaki Rasulullah S.W.T...

Tanpa membuang masa saya mengajak 2 sahabat bergegas pergi ke Jamik' tersebut untuk melihat sendiri dengan mata saya..Alhamdulilah saya betul2 kagum dan bertuah dapat melihat tapak kaki Rasulullah S.W.T, untuk keterangan lanjut mengenai cerita tapak kaki Rasulullah S.W.T, iNsyaAllah saya akan bentangkan @ ceritakan pada pOsting saya yang lain dengan saya mendapat maklumat yang sOhih daripada sumber2yang boleh dipercayai...

0 ulasan:

Catat Ulasan