Sabtu, 1 Ogos 2009

Kawanku ditangkap semasa demo ISA


Semalam jam menunjukkan pukul 9.30 malam, x tahu r nape tiba2 jer aku teringat kat kawan aku yang g demo ISA, x tahu r nape tiba2 jer rasa lain..Aku mengambil keputusan untuk menelefon dia, bila aku mendengar suara dia macam kesedihan jer, aku terus bertanya " kenapa min? ", dia gatu aku sekarang dia duk kat lokap, mungkin kul 12 t/malam nanti baru dapat kuar, aku terus tergaman apabila dia gtau aku macam 2...

Pagi tadi aku menefon dia untuk bertanya khabar macam mana keadaan dia sekarang? Alhamdulilah dia gtau semuanya dah selamat...mungkin 2 hari lagi dia sampai la kat asrama, kita sama2 la berdoa agar sape2 yang berada di jalan kebenaran semoga Allah s.w.t memberkati perjuangan mereka.

Maklum la untuk mendapat syurga Allah s.w.t bukannya senang, sedangkan sahabat2 Rasulullah s.a.w pun berjuang di medan jihad, ada yang syahid di situ selalu, ala kulli hal aku berdoa agar Allah s.w.t memberi mereka kekuatan yang kuat seperti para sahabat Rasulullah s.a.w.

W/pun aku x sempat g ke sana bersama sahabat2 seperjuangan disebabkan amanah yang terpaksa aku pikul untuk konvokesyen dan juga seminar feqh semasa tapi aku ingat la doa aku bersamamu....Takbir!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan